Veriyaz Telefon Numarası
E-Ticaret Fikirlerinin Üretilmesi

E-Ticaretin tasarlanması, geliştirilmesive sürekliliğinin sağlanması için sayısız yol vardır. Bazı işletmeler, önceden hazırlanmış hazır paket programlarla E-Ticaret'e girebilir. Veya basit yapıyı bozmadan kendi tasarımlarını oluşturabilirler. Büyük kaynakları olan büyük şirketler, böyle bir projeyi dışkaynak kullanarak başka bir firmaya kendilerine özel yaptırabilirler veya, şirket içinde bir bilgi işlem bölümü kurup, bütün projeyi kendi içlerinde yapabilirler.

Bu bölümde size kendi E-Ticaretinizi kurmanız için çeşitli yollar göstereceğiz, ziyaretçi sayınızı arttırmanız için tasarımınıza nasıl özellikler eklemenizi ve uygun bir alan adı seçmenize yardımcı olacağız. E-Ticaret sistemlerinin iki tarafı vardır, biri müşterinizin gördüğü kısmı, biri de veritabanınızın yönetildiği, ödeme işlemlerinizin ve lojistiğinizin takip edildiği kısımdır. Size bunların ilişkisini açıklayacağız.

E-Ticaret e başlarken dikkat etmeniz gereken birçok konu vardır;

  • Kurulan, yönetilen, ve sürekliliği sağlanan bir web sitesi
  • Reklam alma
  • Pazarlama
  • Müşteri ilişkili yönetim
  • Online ödeme onayı
  • İçeriğinde enson değişikliklerin sürekliliğinin sağlanması
  • Kültürel farklılıkların ve yasal parametrelerin sağlanması
  • Sizin işleriniz ve ziyaretçileriniz için güvenlik özelliklerinin sağlanması, gibi konuları kapsar.

E-Ticaret inizi kurmaya başlamadan önce web yoluyla sunmak istediğiniz servis ve ürünler için sağlam bir fikir oluşturmalısınız. Webde neler bulunduğunu öğrenmek için birçok siteyi ziyaret edin. Bulduğunuz web sitesi farklı bir hizmet sağlıyor mu? Daha fazlasını mı veriyor? Aynı zamanda farklı hizmetleri veren ve daha iyi özellikleri olan başka siteleri de ziyaret edin. Bu özelliklerin sizin görüş ve ihtiyaçlarınızı karşılayıp karşılamadığı konusunda araştırma yapın. Hepsinin üzerinde sağlam bir işplanı yapın. İşplanı, amaçlarınızın değerlendirilmesi için kağıt üzerinde bir öngörüş oluşturur. Bu plan sizin E-Ticaret konularınızın oluşturulmasına, uzun vadeli beklentilere hizmet eder. Projenizin başlaması için öncelikle amaçların açık olarak belirlenmesi, e-işinizin olası gücünü ortaya çıkarır.

E-Ticaretinizin benzersizliği, farklı olması önemlidir. Bu konu üzerine odaklanın!

İş planınızın tanımlarken;

Amaç, İşinizin amaçlarını tanımlayın. Satmak için amacınız nedir? Sağlayacağınız hizmetler nelerdir?

Strateji, Pazara hazırlanan ürün veya servisinizi tanımlayın. Diğer ürün ve hizmetlerden farkını ve nasıl faydalı olacağını açıklayın.

Destek, Amacınızı destekleyen kanıtları belirleyin. Pazarınız nedir? Müşterileriniz kimlerdir? Yönetim takımınız kimlerdir? Referansları nelerdir? Nasıl kar edeceksiniz? Masraflarınız nelerdir?

İş modeli, Hangi modeli uygulayacaksınız? İşlemlerinizi nasıl yürüteceksiniz.

İşlem, E-Ticaret inizi kurmak için ihtiyaçlarınızı belirleyin.