Veriyaz Telefon Numarası
Anlık Fiyatlandırma Modelleri

Genelde açık arttırma siteleri forumlar olarak hizmet verirler. İnternet kullanıcıları hem satıcı, hem fiyat arttıran gibi her iki rolü de üstlenirler. Satıcı olarak istediğiniz malı, istediğiniz en az fiyattan sunabilirsiniz ve açık arttırmanın kapanış tarihini istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Bazı siteler açık arttırmaya verilen ürün için tanımlama veya fotoğraf gibi ilave özellikler girilmesine izin verirler. Açık artırmaya katılımcı olarak incelemek istediğiniz malla ilgili, sitede araştırma yapabilir, ürünün o anki fiyatını öğrenebilir veya yeni fiyat koyabilirsiniz. Bazı siteler sizin için otomatik fiyat artırmanıza imkan verir.

2000 yılında dünyada yapılan kişiden kişiye ( C2C )açık arttırmalarda 3.8 milyar dolar harcanmıştır. Bu rakam 2002 yılında işten işe ( B2B ) açık arttırmalarda 52 milyar dolar ile gölgede kalmıştır.

Ters açık arttırma modeli, müşterinin fiyat konusunda satıcı ile rekabet etmesine, uyuşmasına veya pes ettirmesine imkan sağlar. Reserve fiyat satıcının kabul edeceği en düşük fiyattır. Satıcı en az açık arttırma fiyatından, daha yüksek olan reserve fiyatı belirleyebilir. Eğer açık arttırma fiyatı reserve fiyata karşılık gelmezse acık arttırma başarısızdır.

Açık arttırma siteleri genelde satışlar üzerinden komisyon istemesine rağmen bu online alış ve satışlar için sadece bir forumdur. Açık arttırma tamamlandıktan sonra satıcı satıştan haberdar edilir, ödeme metodu ve nakil işlemleri her ikisi arasında oluşturulur.

Açık arttırmalar aynı zamanda B2B web siteleri tarafından da yönlendirilir. Bu açık arttırmalarda müşteriler ve satıcılar şirketlerdir. Şirketler online açık artırma sitelerini, aşırı mal stoklarını satmak, fiyatlara duyarlı müşteri portföylerini yenilemek ve müşteri sayısını arttırmak için kullanırlar.