Veriyaz Telefon Numarası
Açık Arttırma Modeli

Geçmişte pazarlık avcıları, birçok yerel perakendeci ve toptancıları bulur, onlarla ürünlerinin fiyatları üzerine anlaşırdı. Bu bölümde ise günümüzde, e-ticaretteki yaratıcı fiyatlandırma yolları açıklanacaktır. Bu metodların çoğunun, internet olmadan kullanılması mümkün değildir. Bazı şirketler müşterilerinin ödemeye istekli oldukları seyahat, ev, otomobil ve diğer eşyalarla ilgili fiyat oluştururlar. Toptan satın alma daima fiyatları aşağı çeker. Şimdi web siteleri, size diğer alıcılarla birleşerek büyük miktardaki ürünleri daha ucuza satın almak için imkan tanımaktadır. Şirketler stratejik ortaklıklar kurarak reklam karşılığında bazı ürün ve hizmetlerini çok ucuz fiyatlara verirler. Bazen bu ürünleri bedava sunarlar. Takas sistemi veya iskontolar da fiyatları indirmek için kullanılan diğer yolardır.

Web aynı zamanda, müşterinin, tedarikçiler arasında kıyaslama yaparak, fiyatlar konusunda karşılaştırma becerisini arttırır.

Düşündüğünüz Fiyatı Söyleyin Modeli

Bu fiyatlandırma modeli, müşterilere ürün ve hizmet için ödemek istedikleri fiyatı açıklama imkanı verir. Bu hizmeti öneren birçok işyerleri, seyahat, kiralama, perakende pazarlama gibi farklı sektör liderleri ile iş ortaklığı yaparlar. Bu sektör liderleri, müşterilerinin arzu ettikleri fiyatı elde ederek ortalama fiyat oluşturur ve müşterinin istediği mal veya hizmeti satıp satmamak konusunda karar verir. Eğer müşterinin fiyatı kabul görmezse müşteri başka bir fiyat önerebilir, eğer kabul edilirse müşteri satın almaya zorunludur.

Karşılaştırmalı Fiyat Modeli

Bu model müşterilerin çeşitli ticari şirketleri araştırarak arzu ettiği mal veya hizmeti en düşük fiyattan bulmasını sağlar. Bu siteler sıklıkla ticaretin yapıldığı iş ortaklarından kar alırlar. Bu hizmetleri kullanırken dikkatli olmak gerekir, çünkü bu sitelerden alınan en düşük fiyat , bütün web deki en düşük fiyat olmayabilir.

Talebe Duyarlı Fiyat modeli

Web, müşterilere daha ucuz fiyattan daha hızlı hizmeti sunar.Aynı zamanda alışveriş yapmak isteyen büyük gruplara grup indirimi yapılır. Talebe duyarlı fiyat modelinin amacı, tek bir satın alma işlemi ile bir ürünü daha fazla insanın satın almasıdır. Kişi başına fiyat daha düşük olur. Ürünlerin teker teker satılması pahalı olabilir. Çünkü satıcı kar elde etmek amacı ile ürünün fiyatını belirlerken, her ürünün üzerine ayrı ayrı pazarlama maliyetlerini ve satış giderlerini ekler. Ancak ürün toptan satıldığı zaman bu pazarlama maliyeti ve genel giderler,ürünler arasında paylaşılır ve müşteri ürüne daha ucuz fiyata sahip olur.

Takas Modeli (Barter)

E-Ticaret i yönlendiren diğer popüler metod, takas yöntemi veya başka ürünle değiştirmek amacı ile bir ürün sunmaktır. Satıcı alıcı ile finalde uzlaşabileceği takas teklifini başlangıçta yapar. Takas modelinde ürün ve hizmet için geniş bir alan mevcuttur. Eğer bir işyerinin fazla stoklanmış malı varsa, mallar doğrudan veya takas yöntemi ile satılabilir. Potansiyel müşteriler kendi fiyat tercihlerini firmaya gönderir, firma teklifi değerlendirir. Pazarlık kısmen takas, kısmen de nakit olarak yapılır. Takas konularına örnek olarak fazla stoklanmış mallar, fabrika fazlalıkları ve ihtiyaç duyulmayan mallar verilebilir.

İskonto Modeli

İskontolar, müşterilerin sitenize olan ziyaretlerini çekici yapar. Çoğu şirket hergün düşük fiyat önererek, müşterilerinin sık sık siteyi ziyaretlerine sebep olurlar. Bu siteler, müşterilerinin her satın aldığı malı takip ederler ve bir sonraki alışverişlerinde iskonto uygularlar.

Bazı siteler yaptıkları ucuzlukları müşterilerine indirim formlarıyla bildirir. Müşteri ziyareti siteye müşteri memnuniyeti olarak yansır.

Bazı siteler de kayıt işlemi sırasında müşterilere ilgilendikleri, ihtiyaç duydukları konular ve hobilerini tanımlamaları ister, bu bilgiler doğrultusunda müşteriye gerçekten ilgileneceği doğru ürün promosyonları gönderilir.

Ücretsiz Ürün ve Servis Modeli

Birçok girişimci sürekli reklam geliri olan ticaret modelleri tasarlar. Televizyon, yerel ağlar, radyo istasyonları, magazinler ve basın kuruluşları, yatırımlarını birleştirmek ve kar elde etmek için reklamı kullanırlar. Sitelerin çoğu aynı zamanda şirketler ile iş ortaklığı yaparak reklam boşlukları veya bunun tersi için mal ve hizmet değişimlerini düzenler.

Birçok web portalında gezinmek, hizmetlerini kullanmak ücretsizdir. Ancak bunun karşılığında,sitenin içinde bulunan daha önce şirketlerle anlaşma yapılmış olan reklam bannerları vardır, bunları tıklamanız halinde bile bu siteye otomatik olarak gelir elde ettirirsiniz. Hatta bu reklamlar ile yönlendiğiniz sitelerden alışveriş yapmanız dahilinde, bu sitelerin gelirlerini artırırsınız. Bu amaçla siz ücretsiz hizmetlerden faydalanırken, şirketler kendi aralarında maddi kaynaklarını düzenlerler.